De senaste dagarna

Hej på er! Long time no see som vanligt. Har haft en väldigt rolig vecka som gjort att jag knappt hunnit vila alls. Men detta har jag bland annat gjort:
 
 
 
På onsdagen fyllde Johanna år! Så efter jobbet kilade jag och Mira och åt snabbt på Hotel Havanna (Alltså deras buffelmozzarella och tomat är inget att skoja med) innan vi tog oss till MACBA där vi mötte upp de andra. Först kollade vi på en skatetävling och sedan hängde vi bara på torget. Dock hade jag lite vänner på besök, så efter en stund trillade jag ner mot Raval där jag mötte upp Adam, Michelle och Alicia för en trevlig kväll! Har tyvärr inga bilder därifrån vilket är lite synd.
 
 
 
 
Då onsdagen var så himla rolig märktes det på torsdagen att man var trött. Jag och Mira jobbade 12-18, sedan gick vi till Condis och köpte oliver, vin, baguette, aioli, chips och bara NJÖT uppe på min takterrass. Vi spelade musik, pratade en massa, halvsov (haha) fram tills klockan 22:30. Så himla mysigt och får mer och mer ont i hjärtat varje dag att man snart separeras från henne </3
 
 
 
 
Sen blev det fredag och helg! Jobbade till 18, sedan tog jag en promenad bort till Gracia där mamma, pappa, Anki och Johnny har hyrt en lägenhet över helgen. Det blev massa kramar och mycket prat, innan vi begav oss ut för att äta. Linn mötte även upp oss på restaurangen en sväng, sedan så drog vi vidare själva då de andra ville hem och sova. Vi hamnade på Chatelet där vi beställde varsin Mango Mojito och bara pratade ikapp då vi inte setts på två (!!) veckor.
 
Vi gick hemåt vid 22 då vi med var trötta, men precis när vi kom till Linns dörr kände vi oss alls inte klara, så vi drog och tog en till öl på en bar och sedan en hemma hos henne innan jag tog en taxi hem vid 02:30. Det var en sådan kväll som man inte ville sluta prata eller umgås, haha.
 
 
Igår så möttes vi upp på frukost, sedan ville Anki, Johnny och pappa turista lite extra, så jag och mamma tog vårt pick och pack till stranden. Dock levererade inte vädret jättemycket, men blev allt några timmar där innan vi tog oss hemåt. Sedan hängde vi på deras takterrass allihopa, drog och åt fantastisk mat på Sensi Tapas innan pappa & Johnny gick för att kolla CL-finalen och vi drog oss uppåt till en takterass vid katedralen. 
 
Så helgen har varit grym, men det slutade mindre bra då jag imorse (efter några dagar med snuva) vaknar upp med lite feber. Var verkligen så matt i morse, så fick ringa och säga att jag fick banga följa med till Park Güell och Casa Mila vilket var synd. Jag har i alla fall fått i mig lite glass, men ska nu försöka göra lite lunch så jag kanske piggnar till lite i alla fall då jag vill möta de ikväll innan de åker hem. Förhoppningsvis är det något som går över fort :) Kram!
 


Linda
06 June, kl. 10:38 | Blogg; http://lindahjaren.webblogg.se

Så mysigt :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0