Tisdag

 
Inledde denna dag med att gå upp tidigt för att ta tåget in och möta upp Lina på Le Pain Francais för en supergo frukost och lite snack innan hon drog till jobbet. Så länge sedan vi umgicks, så var riktigt kul att hinna med det innan jag flyttar.
 
 
 
 
Efter det spontanbestämde jag med Siri att träffas, men då hon skulle ta sig till stan gick jag förbi och hängde på mammas jobb tills vi möttes upp. Vi gick till Da Matteo vid Magasinsgatan som är en klassiker för oss. Solen sken för en gångs skull över Göteborg, så som de svenskar vi är, njöt vi av varje sekund utomhus.
 
Sedan kilade vi vidare till Linneas jobb, Juicekällan, för att säga hej och köpa en fantastisk juice gjord på mynta, blodapelsin, citron, lime och ingefära. Känner att jag börjar känna mig lite småseg i kroppen vilket jag INTE har tid med denna veckan, så satt fint att boosta kroppen med denna. Sedan satte vi oss framför Domkyrkan innan vi sa hejdå och åkte hem. 
 
 
Väl hemma kände jag att jag inte fick nog av att vara ute och ville röra på mig, så jag satte på Alice och Biancas podd, satte mobilen på flygplansläge och gick ut för en promenad i en timme. Kom precis in genom dörren och det var verkligen så himla skönt att bara stänga av allt i en timme, bara fokusera på podden och gå. Stort tips om man vill ta en liten break.
 
Snart blir det dags att laga middag, för att sedan bänka sig framför de sista två avsnitten av Big Little Lies (Stort tips det med, finns på HBO!). I morgon och på torsdag blir det att ta tag i verkligheten och se till att börja packa inför flytten. Så himla taggad!
 
Nästa gång vi hörs är jag förmodligen på plats i Barcelona, så återkommer då. Kram!
 

RSS 2.0