En söndag

 
God kväll på er! Då var det söndag och äntligen har det varma vädret kommit tillbaka till Barcelona.
 
Idag hade jag egentligen inga planer alls, förren igår då Mira skrev och frågade om jag ville ta en fika då hon var hemma från en vecka i Alperna igen. Sagt som gjort, vi möttes upp imorse på Le Petit Princep för en kaffe och efter någon timme skrev Vendela och frågade om vi ville joina henne till en marknad som hålls varje månad, Palo Alto Market.
 
 
 
 
Vi tog nästa buss dit och mötte upp Vendela. Vi blev verkligen helt förtrollade över hur vackert det var där inne. Massa växter, härlig musik och solsken som värmde oss. Vi köpte ett glas vin var och tog oss några varv runt för att kika på massa fantastisk konst, kläder med mera. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Dock avbröts det härliga fort då ett regnmoln kom rakt över oss. Vi höll ut ett tag genom att kika på utställningarna inomhus, men tillslut gav vi upp och gav oss ut på jakt efter en taxi. Söndagar i Barcelona är ganska värdelösa annars då cirka ALLT är stängt. Mataffärer, shoppinggator, caféer, allt. Detta verkade även gälla taxis och först efter 20 minuters kamp lyckades vi få tag på en för att åka ner till......
 
 
....Surf House! Jag fick sådant fruktansvärt sug efter deras nachotallrik och GUD vad det var värt kampen för att komma ner till stranden. Vi satt och tjötade ett tag till, tog en öl men efter ett tag blev alla så sega så vi drog oss hem efter en intensiv dag.
 
Så för att summera har jag haft en helt fantastisk spontan söndag. Börjar verkligen känna mig som hemma här nere och älskar verkligen människorna samt staden så himla mycket. Mer sånna här event får det definitivt bli i framtiden. Nu har jag fått pratat en sväng med både mamma och Itai, så ska nu lägga mig och se någon avsnitt av någon serie innan jag ska sova. Ny jobbvecka som börjar imon och jag slängs rakt in i det med att börja klockan 7 imorgon bitti. Skål på det! Kram.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0