BARCELONA - Resa 2

 
 
Första dagen har jag inga bilder ifrån tyvärr än denna mobilbild här ovanför. Vi landade vid 13 och var framme 14, så gick jag ner till stranden med Linn, så beställde vi en flaska cava och bara NJÖT av varandras sällskap innan vi mötte upp killarna för några öl på kvällen.
 
 
 
 
 
Andra dagen var det dags för min födelsedag! Vi började dagen med att möta upp Siri, Josephine och Madeleine på El Petit Princep (där vi var förra gången) för en brunch. Efter det mötte jag och Linn upp killarna för att ta en taxi upp till berget Tibidabo där vi möttes av en FANTASTISK utsikt över hela Barcelona.
 
 
 
 
 
 
 
Efter det hittade vi en park på berget som var HELT tom och njöt av solnedgången med cava. Lyssnade på musik och tjötade i någon timme eller två innan solen gick ner och det började bli kallt. Problemet blev att då vi ville hem, ville precis ALLA andra på berget hem. Ca 400-500 pers stod på berget och väntade på en buss som kom varje kvart och sprang efter taxis som idioter. Man kände sig verkligen FAST där uppe på berget. Tillslut dock lyckades vi haffa två taxis så vi kom ner på marken igen :) 
 
På kvällen sedan gick vi ut och åt på en fantastisk italiensk restaurang som hette A Gianni. Matkoman var sinnessjuk efter och sedan när vi fick in notan på sammanlagt 150 euro (för mat + dryck för 9 pers!) kunde vi inte bli mer än nöjda. Hade verkligen en grym födelsedag helt enkelt!
 
 
 
 
Dagen efter det var det dags för nyårsafton! Vi såg till att få en natts ordentlig sömn för att orka natten, för att sedan åka ner i panik till det enda öppna köpcentret i Barcelona så Linn behövde kläder för kvällen vilket var en DUM idé. Det var så mycket folk, så om man väl hittade något var det minst en timmes kö till kassan. Så vi gav upp och åkte till takterrassen på köpcentret för att njuta av en Sangria i solen istället innan vi begav oss hemåt.
 
 
Sedan på kvällen var det så intensivt så jag var verkligen absolut SÄMST på att ta bilder. Vi åt middag på en restaurang som hette Sesai Tapas och det var nog något av det godare jag ätit någonsin. 6 smårätter fick vi in i omgångar att dela på och HERREGUD vad mätta vi blev. Inte lika billigt som kvällen innan, men ändå väldigt värt. Blev även några glas vin och några drinkar innan vi rörde oss vidare mot tolvslaget.
 
Tolvslaget spenderade vi på Plaça d'Espanya med minst 60.000 andra människor. Det spelades musik, sköts fyrverkerier och folk var SÅ himla peppade. Var riktigt mäktigt att spendera tolvslaget på ett sådant stort torg med detta härliga gäng. 
 
Sedan tog vi oss sakta men säkert mot klubben Opium där vi köpt biljetter till för att fira natten. Dock mådde jag inte så himla bra psykiskt av att vara där, så jag gick i princip in och ut direkt för att sedan ta en taxi hem. Lite tråkigt, men man får lyssna på sin kropp helt enkelt :) 
 
För att summera resan så var den verkligen HELT fantastisk (vet att jag använder detta ord en del, men det är ju sant) och jag kan inte bärga mig tills jag är tillbaka på plats för gott i början av februari. KRAM!
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0