På plats

Då är jag äntligen på plats i Barcelona! Sitter just nu i mitt rum och har spenderat större delen av eftermiddagen här efter mamma och pappa åkte till flygplatsen. Barcelona har bjudit på härliga regnskurar under dagen och då jag är så himla trött efter veckan, passade det fint att bara ligga inne resten av dagen.

Jag, mamma och pappa landade i fredags eftermiddag och tog en taxi direkt till lägenheten där jag ska bo i ett rum. Vi stannade en stund för att packa upp, prata med de jag bor med och lite annat småpyssel innan vi drog oss mot mamma och pappas hotell. Sedan drog vi oss ner till hamnen för att skåla med en öl och hann med två drinkar på Hotel W innan vi tog taxin till restaurangen där vi skulle möta upp Linn och Hector. En verkligen superlyckad första dag helt enkelt med ett fullt schema.

På lördagen möttes vi upp på morgonen på mitt favoritställe (hitills) El Petit Princep som bokstavligen låg i mitten av våra boenden. Vi beställde in omelett, pannkakor, rostad bröd och kaffe i mängder.

När vi var mätta och belåtna irrade vi runt ett tag innan vi kom fram till en av våra traditioner när vi är i storstäder - sightseeingbussar! Så den åkte vi i cirka en och en halv timme innan vi blev för kalla. Vi åkte även detta lite senare under dagen då pappa väldigt gärna ville se Camp Nou innan de åkte hem :)

Efter bussresan kilade jag iväg för att hänga med Anna och hennes vän Felix som var på besök i Barcelona i helgen. Vi gick runt ett bra tag innan vi fick plats på en uteservering där vi drack öl och tjötade gott. Dock blev det så himla kyligt efter två timmar när solen gick i moln och vinden blev starkare, så de drog sig till hotellet och jag letade upp mina föräldrar igen.

På kvällen drog vi till en tapasrestaurang där vi var på nyår för en sista middag ihop. Maten och servicen var lika bra som förra gången, men då jag och mamma kände oss helt matta på grund av dagens kyla så drog vi oss till deras hotell efter maten för en sista öl innan jag tog en taxi hem.

Så imorse möttes i upp igen för frukost,  men då det var regn idag och blåst som jag nämnde tidigare så blev det att vi åkte ner till köpcentret Maremagnum efter vi ätit. Vi gick runt där i cirka en timme innan det var dags att ta sig tillbaka till deras hotell och säga hej då för ett bra tag. Blev lite tårar (hehe) innan vi kramades hejdå och jag gick hem igen.

Så helt enkelt har det varit en fantastisk helg och ikväll ska jag avsluta den med att åka hem till Linn och Hector för lite käk. Vi hörs snart igen!