Min helg

Som jag nämnt innan var Karin och Linnea här i helgen! De kom på fredagen och efter letat i halva Barcelona efter Linnea (sorry honey men det var lite småkul kaos) och Karin slutit upp till oss, traskade vi upp till Gracia för att möta upp Linn. Var en väldigt lugn kväll med massa god mat, öl och tjejsnack som vi inte kunnat göra på ett tag. Har tyvärr inga bilder från denna kväll, men kommer komma en del bilder nu ändå, haha!
 
 
 
På lördagen traskade jag och Linnea (hon sov hos mig, Karin hos Linn/Hector) i en halvtimme för att möta de andra två vid det omtalade Brunch & Cake. Dock var det en kö ut till trottoaren som inte rörde sig, så vi gick neråt och hittade ett ställe som hette Cosmo som var supermysigt längs vägen. VI beställde in varsin ''munch'' och småsaker till. Verkligen ett tips!
 
 
 
 
Sedan gick vi så det stod härliga till. Vi gick från Gracia ner till El Raval för att sedan hamna nere vid stranden. Kan säga att mina fötter ej mådde bra efter det, haha. Men på vägen hittade vi fina locations till Karins fotoprojekt till skolan där Linn var modell, så blev massa stopp under hela helgen för detta.
 
 
 
 
Väl på stranden var vi hungriga och trötta, så vi bestämde oss för att prova på Surf House som Linnea var väldigt peppad på efter läst om det på nätet. Jag tog en vegburgare medan de andra tog vanliga burgare och nachos med grönsaker. Det var sååå gott och jag kommer definitvt gå tillbaka för att prova på lite annan mat de erbjöd :) 
 
 
Mer fotografering på stranden blev det efter detta.
 
 
 
 
Sedan trillade vi upp igen och längs vägen blev vi så himla sugna på något sött och fast det var kallt ute så köpte vi varsin glass. Så himla gott med äkta glass och inte typ GB Glass, haha.
 
 
På vägen upp mot Barcelonas katedral så hittade vi en superfin gränd där Karin tog helt fantastiska bilder på Linn.
 
 
Det blev ett besök på katedralen som var så HIMLA stor och mäktig innan vi tog en taxi hem till Linn och Hector för lite häng innan vi gick och åt på A Gianni ännu en gång. Resten av kvällen spenderade vi bara hemma hos Linn/Hector då vi var så himla trötta efter all gång under dagen.
 
 
 
 
Dagen efter möttes vi upp på favoritstället Le Petit Princep för frukost/brunch innan vi begav oss till......
 
 
 
 
 
 
 
... Park Güell! Som jag nämnde i ett tidigare inlägg så var jag där en snabbis förra veckan, men nu gick vi verkligen runt heeeela parken. Så himla vacker miljö som man nästan förtrollas av. Även där blev det mycket fotografering för Karins projekt.
 
 
Väl inne i parken råkade vi gå lite vääääl långt och hamnade på en gata under allting. Tillslut lyckades vi dock med stark hjälp från Google Maps hitta ner till tunnelbanan.
 
 
 
 
 Vädret var så himla härligt på söndagen med 15 grader och sol, så vi beslöt oss för att åka upp till Hotel Majestic och deras takterass jag fått tips om. Det var verkligen en 360 graders utsikt över hela Barcelonas centrum och såååå himla fint. Lite dyrare än andra ställen, men en öl kostade lite som en öl på Avenyn i Göteborg ungefär så ändå värt med något glas eller två framöver i solskenet.
 
 
 
 
 
Vi avslutade dagen med att gå ner till La Ramla för att köpa med oss Wok To Walk som min tidigare rumskompis hade tipsat om. Där fick man beställa en wok så man ville ha den, så gjorde de den direkt så tar man den på språng. Sååå himla gott och detta finns runt i hela Barcelona. Stort tips! Så vi tog med oss det och satte oss framför ett museum som är väldigt populärt för skateare. 
 
Sedan drog vi oss upp till Linn och Hector igen för en filmkväll och tjöt innan jag sa hejdå till Karin och Linnea som skulle sova kvar där för att sällskapa till flygplatsen dagen innan. Detta är nog mitt längsta inlägg hitills, så cred till er som orkat läsa hela, men var en sådan himla intensiv helg med många saker vi hittade på och det var så himla kul att umgås igen ♥
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0