Måndagen 20 augusti

 
Ett fantastiskt recept på halloumipytt med örtsmör och senapskräm jag provade idag. HÄR finns receptet!
 
Hej! Måndag kväll och ännu en arbetsdag avklarad. Går långsamt framåt på jobbet i väntan på behörigheter och att min jobbdator ska fungera, men känns verkligen skönt att ha kommit tillbaka till rutiner med att kliva upp på morgon och känna att man gjort något bra under dagen.
 
Jag har haft en väldigt lugn helg som mest spenderats hemma. Var inne en sväng i stan i lördags med Mira och hennes vänner för att se på Pride-paraden och sedan ta några glas på Bee Bar. Jag har tyvärr inte känt mig superstabil både psykiskt och fysiskt i helgen, så istället för att smitta ner andra med mitt dåliga humör valde jag att åka hem redan vid 19 för att ha en filmkväll med mamma vilket satt perfekt.
 
Dagen efter hade jag planerat med mormor och morfar att vi skulle komma förbi en sväng, så jag och mamma åkte dit under dagen och blev bjudna på mormors helt fantastiska äpplepaj samt fick prata ikapp oss lite. Sedan tog vi en sväng till Allum där jag fick med mig en ny tröja, en kjol och två ljusstakar. Det där med att inte shoppa innan lön gick sådär ja....
 
Men men! Ny vecka och nya tag. Har varit lite kreativ med maten nu i alla fall de senaste dagarna då jag känner att mycket har blivit same old, same old. Så har tagit tag i att googla efter massa goda vegetariska recept, bland annat lasagne och denna fantastiska halloumipytt som är länkad här uppe. Stort tips! Ser så fram emot att laga massa god mat i höst när man har mer tid och möjlighet.
 
Nu blir det dags för starten av Idol, så hörs vi av snart igen. Kram!
 
 
 
 
 
 


Mad About Tea
08 August, kl. 20:20 | Blogg; http://madabouttea.se

Gud så gott det såg ut!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0