En fredag natt

 
Min Pinterest om jag pysslat med under kvällen
 
Hej på er! Det är en trött och sliten Emma som skriver nu. Klockan är 00:33 och jag ligger hemma i soffan framför TVn i väntan på att mina föräldrar känner sig redo för att åka hem från kräftskivan.
 
Anledningen varför jag är så trött är ganska simpel - jag har börjat jobba igen!
Fick tillbaka mitt gamla jobb på Telia nu i veckan, så började redan två dagar efter, alltså på torsdagen. Så har varit en liten omställning att efter cirka 2 och en halv månads ledighet (hur sjukt egentligen?) att börja gå upp runt 05:30 och vara 100% fokuserad i åtta timmar. Känns riktigt skönt att vara tillbaka med mitt gamla team och andra kollegor samt efter några dagar av uppfärskning av minnet kommer jag snart vara tillbaka på banan igen. Har även gett mig själv en liten klapp på axeln som har klarat två åtta timmars-arbetsdagar i rad utan problem. Som jag nämnt innan var jag ju sjukskriven både 100% och 50% min sista tid på Telia och i Barcelona jobbade jag bara 75%, så att inte känna ångest samt klara av att jobba 8 timmar känns så himla jävla fantastiskt. 
 
Sedan till en annan rolig sak - Jag har fått lägenhet! Dock kommer det hand i hand med en tråkigare nyhet för min del, att en av mina bästa vänner Felix har kommit in på högskolan i Halmstad (såklart SUPERglad för hans skull men men...). Så helt plötsligt hade han ett förstahandskontrakt att hyra ut i andra hand, jag behövde ett boende och där matchade det helt perfekt för oss båda. Så i onsdags gick ansökan igenom och 1 september flyttar jag in i en etta på 40 kvm i Linné. Ska bli så himla skönt att bo själv igen efter bott i kollektiv i Barcelona och nu hemma igen även om jag såklart trivdes på båda ställerna.
 
Jag har dock varit väldigt trött idag, så jag valde att stanna hemma idag istället för att joina några vänner på spelkväll och spenderade kvällen med att kolla på en film med min bror. Så när han gick och la sig förut sysselsatte jag mig för att planera lite inför flytten med att tänka ut vad jag behöver köpa för nytt, hur jag vill inreda osv, därav har Pinterest kommit in i bilden igen för lite inspiration ;-) 
 
Blev en del text nu, men när mycket har hänt blir det så. Känner mig mer än redo för denna hösten just nu och allt som kommer med den. Känns som den kommer bli 100 gånger bättre än förra, om man ska säga så. 
 
Hoppas allt är bra med, så hörs vi snart igen. Kram!
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0