Barcelona

Som jag nämnt i tidigare inlägg var jag och Itai på våran första utlandsresa ihop för några veckor sen och inte nog bara det, utan till mitt andra hem Barcelona. Vi pratade om detta när jag bodde där, men oavsett då jag flyttade hem kände vi att vi behövde göra detta ändå så så fick det bli!
 
 
Många av dagarna innan vi åkte till stranden började självklart på El Petit Princep, mitt gamla stammisställe. Saknar redan detta stället så himla mycket.
 
 
En av dagarna kände vi dock att vi ville turista lite, så jag tog med Itai upp till Tibidabo dit han väldigt gärna ville åka. Självklart mest för att detta berg är huvuddelen i en berättelse Joey Tribbiani Vänner berättar i ett avsnitt. Varmt som attan var det dock, så efter en timme, lite turistande och en öl tog vi linbanan ner igen.
 
 
Vi gick ut och åt varje dag på olika restauranger, bland annat här på Marina Bay som ligger vid Port Olympic där vi åt en av de godaste (men dyraste) fish and chipsen samt drack goda drinkar.
 
 
Sedan hängde vi nästan alla kvällar på stranden efter vi ätit för att avnjuta några glas öl eller drinkar. Var lite bökigare än vanligt då de hade taxistrejk i Barcelona ca hela tiden vi var där, men det gick. Flera kvällar hade de en swing-klubb som ställde upp en högtalare mitt på gånggatan och allt och alla hoppade in för att dansa av sig lite.
 
 
Vårt stammishäng på stranden ♥
 
 
Sedan skulle vi åkt till Sitges en dag med Bella och Jonte, men prognosen visade moln så vi bestämde oss för att i stället ta en sväng upp på Mont Jüic och Olympiabyn. Dock såklart sprack det upp totalt och vi gick vilse längst upp på berget i 35 grader och stekande sol haha. När vi väl kom ner tog vi oss in i Raval i jakt på lunch och då hittade vi ett litet ställe då vi inte orkade mer och fasen vad nöjda vi blev. Både Jonte och Itai sa att det var den godaste hamburgaren de någonsin ätit. Älskar när man hittar sådant gott av en slump!
 
 
På kvällen möttes vi upp igen och gick till en restaurang som heter 2254 som vi fått tips om. Har tyvärr inte många (bra) bilder härifrån, men stort tips om ni ska till Barcelona någongång. Sinnessjukt god och välgjord tapas!
 
 
Sedan hängde vi även några kvällar med min barndomskompis Madeleine och hennes kille Emanuel som också var på besök samtidigt. Vi gick bland annat till en supermysig vattenpipebar i Raval som heter Ziryab som hade en speciell känsla då de bara hade döv/stum personal, så man fick istället för att prata signalera vad man skulle ha med mera. Stort tips!
 
 
Sedan var även Primus, Lovisa och Emilia på besök samtidigt (för jävla bra tajming, eller hur?) så den kvällen vi var i Barcelona samtidigt tog vi oss till ett av mina favoritställen Surf House som jag skrivit om innan. Denna gång gick jag dock lite mer all in med drickan än vad jag gjort innan då jag bara druckit öl där, men helskotta vilka fantastiska drinkar de har på detta stället. Mest ville jag dock dit pga deras grymma nachotallrik som de har för en sista njutning.
 
 
Så hur ska man summera denna lilla resa tro? Skulle nog säga en av de bästa jag gjort i mitt liv, även om det var till en stad där jag bott ett bra tag. Majoriteten av dagarna spenderade vi på stranden för att bara njuta och vila vilket behövdes så himla mycket för båda av oss. Sedan var det många kvällar bara vi två, där vi åt god mat, hade våra deeptalks och skrattsessioner. Är så himla glad att vi genomförde denna resan och kommer bära dessa 12 dagar med mig för resten av livet ♥
 
 


Emilia
08 August, kl. 21:08 | Blogg; http://eewmiliaa.blogg.se

Så härliga bilder! Glad att jag fick hänga med er den kvällen <3

Svar: Tack finis! Så kul att hänga med er med <3
EMMA SVÄRD


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0