Torsdagen 5 april

 
 
Hej på er fina! Då var det torsdag och snart en (kort) arbetsvecka tagit slut.
 
Helgen i Sverige var intensiv men sååå himla mysig. Tog tyvärr inga bilder, men för att summera fick jag passa på att träffa allt i från släkt till vänner och det var så himla mysigt. Bodde hos min bror, hängde hos Linnea med alla, åt middag hos Siri, hängde på Andra Lång (där även Adina på besök från Stockholm hängde på!) och på söndagen häng med mina föräldrar. Dock sådan himla sjuk känsla att på måndag morgon när man var påväg till flygplatsen hade sådant pirr i magen att man äntligen skulle HEM. Att jag börjat se Barcelona som mitt riktiga hem är sådan himla fantastisk känsla. Känner mig nu redo för att stanna här utan några Sverige-besök/hemlängtan på ett bra tag (även om jag såklart saknar människorna i landet, haha).
 
Men men! Veckan har väldigt lugn och då Barcelona välkomnade mig hem med strålande sol och över 20 grader har all tid utanför jobbet spenderats ute i princip. Igår tog jag äntligen tag i att upptäcka min takterrass vilket kanske inte är mycket för många, men för mig är det mitt nya paradis. Att kunna lägga sig där uppe på en filt, sätta på en podd, njuta av solen och en kall cola i sin ensamhet var det bästa jag gjort på länge. Men idag efter jobbet var jag tvungen att få med mig Mira upp, så vi beställde varsin Glovo (Typ som Sveriges Foodora men 1000 gånger bättre - de kan till och med åka ut och shoppa vad som helst eller bara leverera något till en kompis åt dig?) och satte oss i soldiset. Vi satt och tjötade där i någon timme, innan det var dags för mig att städa och dags för Mira att packa för hennes Sverige-besök i helgen.
 
Nu är jag nyduschad och klar, köpt på mig lite iste och nötter för att bara avnjuta några avsnitt av Scandal innan jag ska sova. Imorgon kommer nämligen Amanda hit och jag kan inte vara mer taggad! Vet inte när vi hade såhär mycket tid att spendera ihop senast. Så kameran ska hänga med denna helg, så hörs vi efter det. Kram!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0