En Amanda på besök

Hej på er!
Efter en intensiv helg med besök är jag nu ensam igen och två arbetsdagar har redan hunnit gå.
Har haft en sådan himla härlig och avslappnande helg med Amanda som jag ej sett på år och dar, än mindre haft hela tiden 2 dagars tid att spendera ihop.
 
 
Efter jag slutat jobbet möttes vi upp vid La Sagrada Familia (som är ett stenkast från mitt jobb) för att sedan gå hem, lämna av Amandas saker och åka till närmsta takterrass så fort som möjligt innan regnet skulle komma. Vi åkte till Hotel Clarís som är en gammal favorit som jag nämnt innan. Vi beställde in en flaska vin och bara började BABBLA om allt som hänt på senaste då vi knappt setts under ett års tid förutom någon snabb fika. 
 
 
Då det var lite väl gött i solen (regnet slapp vi - tjoho!) så blev det yttligare en drink innan vi insåg att det var dags att åka till Sensi där vi hade bokat bord. Jag fick äntligen äta min älskade honungsgratinerade zucchini med getost igen och Amanda beställde in en miniburgare med andra små tillbehör.
 
 
Sedan tog vi en taxi upp till Placa del Sol där vi mötte upp först Linn för några glas öl. Vi tjötade, blev intervjuad för norsk radio (Jättebra beslut när man är lite smålullig...) innan vi gick och mötte upp Hector och hans kompis Sebbe. Dock då vi ville orka med resten av helgen blev det hem tidigt för att sova inför lördagen.
 
 
Sen blev det lördag! Vädret var inte helt på vår sida, men då prognosen var ösregn och det istället bara var mulet kämpade vi oss ut ändå. Vi började dagen med brunch på El Petit Princep (Jag vet, så tjatigt, MEN det är ju så himla gott så måste ta dit mina vänner) innan vi tog en promenad bort till Passeig De Gracia för lite shopping, sedan ner i Gotic-området, ner till katedralen och sedan för ett glas vin längs vägen på ett av alla mysiga torg. 
 
Vi tog oss även såklart ner till hamnen och Surf House där vi beställde in varsin sangria och delade på en av deras fantastiska nachotallrikar. Då jag inte går dit vanligtsvis och har kompisar på besök måste man ju även visa denna såklart :) 
 
 
 
Efter det tog vi snabbt en taxi hem, fixade oss för kvällen och tog oss ner till Hotel W där vi fick i oss varsin drink med första parkett-platser över Barcelona. Sedan åkte vi och åt middag med Linn för att sedan åka hem till henne och hänga lite med Hector samt Linns kollegor. Även denna kvällen blev tidigt då vi haft en sådan lång dag.
 
På söndagen vräkte regnet ner, så vi tog oss till El Petit Princep (igen.... men Amanda ville verkligen äta deras pannkakor en sista gång) innan vi köpte med oss massa gott från en supermarket och spenderade verkligen HELA dagen i sängen framför Netflix. Inget mer speciellt än så, men båda kände att vi verkligen behövde det och det viktigaste med helgen var ändå att spendera tid ihop vilket vi fick. Är SÅ himla nöjd med helgen och var så fruktansvärt kul att få umgås med Amanda vilket tyvärr inte händer så ofta längre pga våra scheman ♥
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0