BARCELONA

 
Resan till Barcelona inleddes med att vi kom till Linn och Hectors lägenhet vid 20:30, vilket slutade i några öl på kvällskvisten. Dock inga bilder därifrån, så vi hoppar direkt till fredagen där vi började med en lägenhetsvisning för mig (mer om det senare!) och sedan till ett köpcentrum i närheten där Siri och Linn ville kika lite. Lite tapas och öl blev det självklart då med på kvällen. 
 
 
 
 
 
 
Dagen efter åkte vi till ett SUUUPERmysigt bruchställe Siri hade hittat på Trip Advisor som hette El Petit Princep. Det var billigt, sjukt gott och grym service. Kommer definitivt gå dit igen och sedan var det så mysigt att alla som var där fick sätta en pin därifrån de kom på deras karta.
 
 
Efter det gick vi till en vintage marknad där vi varit dagen innan och Siri spanat in en kavaj som hon ville köpa lite snabbt innan vi tog en taxi till La Ramla.
 
 
 
 
Sedan gick vi hela La Rambla ner till hamnen där vi satte oss i solen och bara njöt en bra stund av vårvärmen.
 
 
 
 
 
 
Sedan hoppade vi in i en ny taxi (SÅ himla billigt med taxi i Barcelona i jämförelse med Sverige) och tog oss till Hotel W som är ett av de finaste i Barcelona. Vi hade spanat in deras bar som de har på 26e våningen och tänkte se solnedgången därifrån, men då de inte öppnade förrens klockan 18, fick vi sätta oss utanför på deras utsikt och kika på solnedgången därifrån.
 
 
 
 
 
 
Tillslut blev klockan 18 och vi tog hissen upp till 26 våningen till Eclipse Bar. SÅ himla mysigt och sådan fin utsikt. VI förväntade oss extremt dyra drinkar, men då de kostade som hemma (Ca 130 kr, 13€) så körde vi på det ändå. Helt fantastiskt goda var de också.
 
Sedan började jag känna mig dålig igen (hade varit sjuk hela veckan innan) så kvällen slutade med att vi bara låg hemma i Linn och Hectors lägenhet och kollade på film.
 
 
 
 
 
Dagen efter var det dags att åka hem och innan dess ville vi se till att besöka ännu ett brunchställe. Dock ljög Trip Advisor för oss och just det stället vi letade upp var stängt. Vi gick in på stället bredvid som var lite si sådär, men var skönt att njuta det sista av resan ihop i morgonsolen. Dock var det inte så jobbigt att åka hem igen för den 29/12 kommer vi ta flyget ner för att fira nyår i Barcelona. Ska bli så kul att uppleva nyår samt min födelsedag i ett annat land!
 
Sedan som jag nämnde innan var vi på lägenhetsvisning på fredagen och den har jag nu tackat ja till! Så 2 februari går flytten ner för mig till Barcelona i minst ett halvår. Har knappt förstått det själv (samt att imorgon är min sista dag på Telia....?), men är så himla taggad just nu. Men mer om det senare! God jul på er allihopa :)
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0