En riktigt jävla bra helg

Hej på er! Då var det söndag och en sjukt härlig vecka har börjat gå mot sitt slut. Temperaturerna har minst sagt hållt i sig och vi har mötts av strålande sol och över 20 grader varje dag. Då jag slutat 13 varje dag, har det blivit extremt mycket häng i Parc Ciutadella med mina vänner från jobbet. Har tagit en del bilder, men dock med mobilen men känner att det är bättre än inget.
 
 
På fredagen tog vi oss alla till en lokal supermarket, köpte lite öl och satte oss ännu en gång i Parc Cituadella med en stor del av jobbet. Vi satt där i flera timmar innan jag tog en taxi upp till Hector och Axel för lite häng, sedan joinade även Linn och Sebastian. En riktigt lugn och bra fredag helt enkelt.
 
 
Sedan kom lördagen! Då solen sken och temperaturen stod på 23 grader, tog vi oss upp tidigt, packade våra saker och möttes nere på stranden. Det var jag, Linn, Cissi, Mira och Ludvig som spenderade flera timmar på stranden med go musik i bakgrunden och några nyanser brunare hy när vi gick därifrån.
 
 
 
 
Sedan när vi började bli ''soltrötta' tog jag, Mira och Ludvig oss upp till ett ställe de hittat några dagar innan som heter Café Menssana. De hade helt fantastiska sallader, burgare (även vegan/vegetarian-alternativ vilket gjorde mig suuuuperglad då jag ej äter rött kött, kyckling och fläskkött längre) och en sjukt fin lokal. Stort tips!
 
 
Sedan åkte vi hem för att fräscha upp oss och vila, innan vi gjorde oss redo för en kväll ute. Runt 20-tiden åkte jag upp till Mira och Ludvig, så satte vi oss på en supernice bar i Gracía som hette Chatelet
 
 
Deras specialitet var drinkar, så drinkar fick det bli. Jag provade Aperol Spritz för första gången, sedan blev det en gudomlig Mango Mojito och en Strawberry Daiquiri. Inte så ofta man dricker annat än öl (haha) så vi körde hela vägen. Sedan joinade även Simon en sväng innan vi tog varsin taxi hem igen.
 
 
I morse vaknade jag utvilad för första gången på länge och även om det var igenmulet var det fortfarande varmt, så redan vid 10:30 hoppade jag på bussen ner mot stranden. Satt och lyssnade på lite poddar och åt frukost jag tagit med mig innan även Linn kom ner. 
 
Så idag har varit ännu en dag på stranden (Att detta är vardagligt nu? Samt jag dör redan av värmen, hur ska jag överleva sommaren?) och nu är jag redan hemma igen. Ville passa på att vila och göra lite mat innan jag lägger mig. I veckan blir det jobb 7-13 och på onsdag kommer min mamma och gudmor (!!) så är mer än taggad. Hoppas ni har det fantastiskt :) 
 

RSS 2.0