Höst-tag

 

Hej på er! Nu siter jag på tåget hem från Stockholm (bilder kommer very soon) och anländer snart i Göteborg igen efter en grym helg. Kikar lite bloggar, lyssnar musik och tar det bara lugnt helt enkelt. Trillade över en lista från Bianca Ingrossos blogg som jag tänkte skulle vara lite kul att fylla i, so here we go!

 

F  A  V  O  R  I  T….. : 

 

MATRÄTT: Ouf, den är svårt. Just nu har jag lite dille på Itais köttbiffar (fast jag inte gillar köttfärs så good job honey), men annars får jag nog säga alla sorters pastasåser.

 

SMINK PRODUKT: Älskar ju verkligen min bronzer från Benefit och min highlighter (har tyvärr fullständigt hjärnsläpp var den kommer från atm. Återkommer!)

 

DESSERT: Creme Brûlee, kommer alltid vara utan tvekan. Var för länge sen nu dock....

 

PROGRAM PÅ TV:  Har ju hamnat i en Modern Family-period igen. Hur kan man INTE älska denna serie? Helt jäkla underbar.

 

 

KLÄDSTIL I HÖST: Måååååånga tjocktröjor, breda klackar och lockigt hår kommer nog vara min höststandard iår.

 

DRINK: Mojito, always.

 

HÅRSTIL: Som jag nämnde ovan, lockigt! Det enda som faktiskt håller i mitt hår (i flera dagar dessutom). Lockar lite där fram och borstar ut och resten får mitt naturliga hår sköta :) 

 

APP: Nikons kameraapp. Att kunna föra över bilder från kameran till mobilen har ju bokstavligen gjort mitt liv.

 

RESTAURANG I GBG: Älskar ju verkligen Cicero. Bra mat till bra priser. Ligger vid hållplatsen Prinsgatan!

 

SMINKMÄRKE: Benefint alla dagar i veckan.

 

WEBBSIDA ATT SHOPPA PÅ: Cocopanda hahaha.... farligt för min plånbok. Men till kläder är det Nelly som gäller.

 

SNACK: Har just nu dille på kokta broccolli och med massa salt på. SÅ himla gott.

 

MATRÄTT ATT LAGA: Min kräftpasta är ju något jag älskar att både göra och äta. Börjar bli dags att göra denna igen snart...

 

CHEAT DAY RÄTT: Allt som är friterat haha.... speciellt ost. Chili Cheese och jordgubbsshake från Donken in my ♥

 

PÅ INSTAGRAM: @josefinsoso! Hittade hennes blogg häromdagen och är totalt fast.

 

MAKE UP TUTORIAL PÅ YOUTUBE: Allt av Felicia Aveklew. Älskar!

 

SOLPUDER: Nämner ju då mitt från Benefint igen dårå... haha.

 

ACCESSOAR: Naglar!! (om det räknas? Annars klockor)

 

STAD: Det är lika mellan London och Stockholm på denna tror jag.

 

SÄTT ATT SPENDERA KVÄLLEN: Har ju verkligen blivit en sucker för att träffa vänner ute på någon lokal bar/pub för att tjöta över några glas vin/öl. Dock börjar ju detta bli en för stor vana så får nog bli att byta ut till någon hemmakväll då och då, men är ju så mysigt! Är mer för lugna men pratfyllda kvällar över några glas istället för att supa skallen ur sig på någon nattklubb.

 

KLÄDBUTIK I GBG: Har ju blivit ca sämst på att shoppa på senaste, men är det någon favoritbutik jag måste välja är det väl faktiskt Weekday. Inte ofta jag kommer därifrån tomhänt!

 

Kod för att importera min blogg till Nouw: 6131207884



Matilda
10 October, kl. 20:36 | Blogg; http://holmbergmatilda.blogg.se/

Såna här listor är så kul att läsa! Fin blogg du har förresten :) Kram.

felicia
10 October, kl. 21:25 | Blogg; http://frokentv.se

nice lista

Anna
01 January, kl. 20:46 | Blogg;

Hur lockar du ditt hår? Och vad för tång använder du? Så himla snyggt!! :)

Svar: Hej! Tack så himla mycket! Jag lockar det med en konformad locktång, där jag lockar stora lockar och sedan borstar ut det för en mer naturlig look.
EMMA SVÄRD


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0