En lista

Vilket var det senaste bra smset du fick?
Från Linette angående en middag vi ska ha på lördag kväll. Kommer bli så mysigt!
 
Ska du resa någonstans snart?
Kanske, beroende på om det blir som jag vill, och i så fall blir det en ombokning till Stockholm sent i November :-)
 
 
Vad har du för planer för resten av veckan?
Bjuder på standardsvaret till det - jobba jobb och jobba. Men ska inte klaga när jag faktiskt har ett jobb samt fina kollegor. Men ska försöka klämma in att fira Linn och äta middag hos Linette med!
 
Vilken är din senaste nya hobby?
Göra spellistor på Spotify och hitta ny musik. Älskar verkligen att upptäcka ny musik! 
 
Har du lärt dig någon viktig läxa nyligen?
Att lägga killar på hyllan, haha. Klarar mig just nu väldigt bra ensam och med mina vänner.
 
 
Vad gör du just nu?
Kom precis hem från stan och kollat kvällens Paradise i soffan. Får se om jag orkar resa mig igen.
 
Vad ska du göra sen?
Antingen träffa Alice som är på besök från Stockholm och Amanda eller bara ta det lugnt. Får se vad jag känner för helt enkelt.
 

Hur lång tid gör du dig iordning på morgonen?

Mitt vardagssmink tar ungefär max fem minuter.

 

Och inför en utekväll då?

Den kan verkligen variera! Kan ta lika lång tid som vardagssminkning eller max en timme. Beror helt på om jag är med vänner eller inte, lite dans och sådant brukar ju blanda in sig ganska lätt när man taggar en utekväll!

 

Vad har du för sminkrutin?

Täcker mina mörka ringar med Cover it all mix från Make Up Store (hallelujah för detta när man börjar fem på morgonen), sedan tar jag foundation från Isadora över samt puder från H&M. Målar ögonbrynen med ögonbrynsskugga från Make Up Store och avslutar med mascara från Max Factor samt rouge. Inte mycket svårare än så! 

 

Och hårrutin?

Då jag jobbar så ofta och har håret uppsatt, gör jag verkligen ingenting med det då det känns onödigt. Men när jag väl är ledig händer det att det plattas lite, men då det släpper lika fort som jag går ut, brukar jag nu för tiden oftast bara låta det vara som det är. 

 

 
Hudrutin?

Usch, önskar verkligen jag hade det, är så fruktansvärt dålig på sådant. Köpte hem lite produkter från Nivea härom veckan för att försöka börja med det, men hitills står det ganska stilla. Men när jag väl gör det är det en facewash, sedan scrub och tillsist en fuktkräm. 

 

Om du bara fick använda en sminkprodukt, vad skulle det vara?

Ögonbrynsskugga. No doubt about it hahaha.

 

Vad är din favoritprodukt just nu?

Min rouge! Har alltid varit så emot rouge då jag tyckt vissa människor bara ser röda och konstiga ut i det, men provade det själv häromveckan och nu kan jag inte gå utan det. Ger sådan mer lyster i ansiktet samt drar fram mina ansiktsdrag så mycket mer. 

 

Vad önskar du att du var lite bättre på sminkmässigt?

Allt verkligen? Är så himla dålig på smink fast jag tycker det är kul. Hade gärna lärt mig hur man gör en snygg sotning eller liknande för att framhäva ögonen då jag tycker det är min finaste del i ansiktet, hehe. 

 

Ändrar du sminket efter årstid?

Nja, den enda ändringen jag gör i så fall är väl att inte sminka mig på sommaren/när jag är brun. Då tar jag bara mascara och ögonbrynsskugga.

 

Är du ofta osminkad?

Inte när jag ska jobba, gå i stan eller göra något speciellt. Är oftast osminkad hemma då jag inte har planer, men om jag har planer åker sminket på.

 

Vem piffar sig finast av alla du vet?

Av de jag känner tycker jag Amanda, Ellen och Adina! De ser alltid så fräscha och fina ut (även utan smink ofc ♥)

 

Ett absolut smink-nej?

Tycker alla får ha sitt smink, men något jag aldrig skulle kunna ha är antingen läppglans eller typ ögonskugga i starka färger som rosa osv. Verkligen inte min stil haha.  

 

[ Listan är en kombination som jag tagit från Ellen och Adina ]

 



ellen
10 October, kl. 19:12 | Blogg; http://frokenrunemark.devote.se

gulle dig<33

Kada
11 November, kl. 21:18 | Blogg; http://kadiz.blogg.se

wow måste bara säga vilken galet snygg bloggdesign du har! Har du gjort den själv?

sen passar jag på att sno denna lista även, länkar självklart hit :)

kram

Svar: Tack!! Ja det har jag gjort :)
EMMA SVÄRD


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0