HARRY POTTER STUDION

Som nog några sett på Instagram (emmalsvard heter jag där!) var jag på Harry Potter-studion i Watford, där alla filmer spelats in. Detta var verkligen en dröm som gick i uppfyllelse för mig då jag älskat Harry Potter sedan barnsben. Att få se alla prylar, hur dom gjort filmer och allt därimellan var helt fantastiskt! Dock kan jag nog inte se filmerna likadant igen, men det får det allt vara värt ;)
 
 
Vi började med att stå i kö in i studion då de slussade in människor i grupper på typ 70 pers. Först var det en introduktion innan vi slussades in i en biosalong där vi fick se en film om Harry Potter-hysterin och hur det var att växa upp på studion som Daniel Radcliffe, Rupert Grint och Emma Watson förklarade. Sedan flög bioduken upp och där var ingången till Stora Salen. Vi fick gå in och det var så himla sjukt att verkligen vara i Hogwarts, haha. Quirells dräkt från ettan var utställd och borden där de satt och åt, samt alla lärare längst bort i salen. Sjukt! Efter detta fick man gå runt själva och då såg vi bland annat....
 
 
Ingången till Gryffindors sällskapsrum samt killarnas sovrum....
 
 
Gryffindors sällskapsrum (glömde ta kort...) och över det stog Harry och Rons tröjor som de fick av Molly i ettan. Så söta!
 
 
Spegeln där Harry ser sina föräldrar i ettan, alla tog selfies i den och då även jag hahaha.
 
 
Den flammande bägaren och trofen!
 
 
Weasley's hus, Hagrids hus och Trolldrycksrummet....
 
 
Lite smårekvisita från filmen, bland annat Kvicken, De Vises Sten osv!
 
 
Horrukruxerna....
 
 
Trolldomsministeritet....
 
 
De hade även ett skåp med hur många grejer som helst, som folk suttit och gjort FÖR HAND. Bland annat fanns Marodörkartan och Molly Weasley's skrikbrev till Ron utställt som ni kan se på bilderna. Sinnessjukt hur många detaljer det är i denna filmen.
 
 
 Nästa avdelning på rundturen var ''the backlot''. Där stog de allra största grejerna, som trippeldäckaren från tredje filmen, Privet Drive, familjen Potters gamla hus, Hogwartsbron och schackpjäserna från första filmen. Man fick även provsitta den Ford Anglia som Harry och Ron flög till Hogwarts och dricka Butter Beer!
 
 
Efter the backlot, kom man in i rekvisitarummet. Har dock inte bra bilder därifrån, men det var saker som Hermiones vaxdocka när hon var under vattnet i fyran, alla svartalfsmasker, de där fula plantorna i tvåan mm, monsterboken mm. När man gick vidare kom man in på Diagongränden och det var så himla sjuuukt att gå där verkligen. Sen gick det runt en dödsätare som skrämde skiten ur mig hela tiden, men kul var det. Allt var där, bla Ollivanders och Fred & Georges affär!
 
 
Här är vi alla framför Hogwartsmodellen som de filmar då de filmar utsidan av slottet i filmerna. Så himla konstigt att denna ''lilla'' modell är Hogwarts, haha. Men vackert som tusan var det.
 
Självklart är det massa grejer imellan jag inte tagit med, men att åka hit är en av de bästa sakerna jag har gjort i hela mitt liv. Att få se allt hårt arbete bakom filmerna var fantastiskt och att bara kunna gå i Diagongränden och i Stora Salen är inte något alla får chansen till. Är så himla glad och hoppas jag någon gång får åka dit igen :)
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0